Mesyuarat dalam Norma Baharu

Pe-Zapin seperti NGO yang lain perlu melaksanakan mesyuarat-mesyuarat yang penting bagi menjayakan program-program yang mendatang. Meskipun tidak dapat berkumpul untuk bermusyawarah, namun ia tidak menjadi halangan kepada Pe-Zapin yang sentiasa menasihati sesama kami agar menjaga S.O.P yang telah ditetapkan oleh pihak kerajaan di waktu Perintah Kawalan Pergerakan Fasa 1 ini. Usaha bagi menjayakan aktiviti-aktiviti melalui musyarawah di atas talian dimanfaatkan Pe-Zapin sehabis mungkin. Generasi muda hari ini tidak kekok lagi untuk membincangkan segala idea, perancangan, kritikan membina dan mengulas di atas talian kerana ia juga amat efektif dan berkesan dalam mengekang jurang antara generasi yang berumur dengan generasi yang muda atau golongan belia. Pe-Zapin sentiasa mengalu-alukan sebarang cadangan melalui atas talian juga.

Tiada penerangan foto disediakan.

Perbincangan demi perbincangan dilakukan bagi memberi ruang dan masa kepada Pe-Zapin untuk menaiktaraf perkara-perkara yang boleh dimanfaatkan masyarakat terutamanya golongan pelajar. Menambah baik sistem penyampaian, menerokai cara baharu untuk menghebahkan aktiviti-aktiviti Pe-Zapin. Banyak perkara yang dibincangkan dan bagi memastikan pelaksanaannya, maka program yang pertama akan dilaksanakan iaitu Tuisyen Zapin Atas Talian buat pertama kali oleh Pe-Zapin. Kami amat mengalu-alukan kepada mereka yang berminat untuk belajar Zapin Johor di atas talian. Rujuk kepada hebahan kami di link berita kami bawah ini:

Mungkin imej 2 orang dan teks

InshaAllah, satu portal khas untuk cadangan akan kami lancar tidak lama lagi. Kepada masyarakat di luar sana yang terdiri daripada pelbagai lapisan dapat memberikan input, cadangan dan kritikan membina agar kami dapat melakukan perubahan pada setiap program yang kami anjurkan.

Mesyuarat dalam norma baharu ini sebenarnya amat mencabar namun jika mendapat kerjasama semua pihak pasti ia akan dapat dilaksanakan dengan jayanya.

Oleh: Ketua Pengarang

Published by Laman Web Rasmi Persatuan Penggiat Zapin Negeri Johor

Memartabatkan kesenian negeri Johor

Tinggalkan komen